Wie gaat mee naar Bosnië-Herzegovina?

Na twee mooie wandelreizen in de Dinarische Alpen in Bosnië-Herzegovina, organiseer ik er in 2016 een unieke trektocht die ook jou het land doet ontdekken. Hierbij werk ik samen met Terra Dinarica, die het duurzaam wandeltoerisme promoot.

Data (exclusief 2 reisdagen): 25 juni tot en met 8 juli 2016

Hoogtepunten

  • Dit is een uniek reisprogramma dat in geen enkele reisbrochure voorkomt.
  • We doorkruisen 5 verschillende berggebieden met elk hun eigen karakter en sfeer.
  • Eind juni, begin juli kleuren de landschappen frisgroen en staan de bloemen volop in bloei.
  • We ontmoeten ook de lokale bevolking die soms nog erg traditioneel leeft.
  • Daarnaast is er ook tijd voorzien voor een bezoek aan historische steden als Mostar, Sarajevo en Dubrovnik (Kroatië).

Een uitgebreide beschrijving van de tocht vind je in deze fiche.

Eeuwenoude grafstenen in Bjelasnica.
Eeuwenoude grafstenen in Bjelasnica.

Logies

Er wordt afwisselend gebivakkeerd en geslapen in onbemande hutten en hostels/hotels.

Voor wie?

De tocht is voor bergwandelaars die al een eerste meerdaagse tocht achter de rug hebben en tredzeker zijn, maar je hoeft geen doorwinterde stapper te zijn. De wandeldagen variëren in lengte en moeilijkheidsgraad. Een goede fysieke conditie is wel nodig. Iedereen is welkom, jong en oud!

Over mezelf

Ik heb een diploma van ‘accompagnateur en montagne’, een professioneel diploma van bergwandelgids. Ook de lokale gidsen die ons gaan bijstaan in Bosnië zijn gediplomeerd en kennen het gebied.

Info en inschrijven

Wens je nog meer info, aarzel dan niet om te contacteren.
Wil je je aanmelden voor deze tocht? Lees aandachtig de fiche en algemene voorwaarden, en schrijf je dan in via dit formulier.

Als sluitstuk van onze tocht beklimmen we Maglic, de hoogste top van het land.
Als sluitstuk van onze tocht beklimmen we Maglic, de hoogste top van het land.
4 Comments

Add yours →

  1. Koen Wolfcarius 7 november 2015 — 18:01

    Beste Debbie,

    Dit ziet er fantastisch uit. We zouden heel graag deelnemen, maar het zijn net de laatste dagen van de examens voor de kinderen, en onze dochter vertrekt naar Congo op 2/7. Vanaf 3/7 was dit voor ons (2 sportieve ouders en een heel sportieve zoon van 16j.) mogelijk geweest. Als je nog eens zo’n verleidelijke aanbiedingen hebt, laat gerust weten.

    Groetjes, Koen

  2. Debbie, Ik kwam toevallig op je site terecht toen ik ‘ bergwandelingen Abanese Alpen’ in typte. Op dit moment ben je net een dag onderweg. Ik zelf ga voor de 3de keer wandelen in de bergen van Noord-Albanië. Mocht je enige info willen van mij voor je activiteiten in de toekomst dan wil ik je daar graag aan helpen.
    Verder lijkt het mij prachtig om misschien een keer aan te sluiten bij jou activiteiten, Echter moet ik dat de komende jaren steeds plannen in de 1e drie weken van de zomervakantie.
    Ik wens je veel plezier de komende dagen.
    Vr. gr. Paul Ruiter

Geef een reactie

