Mijn beste wensen voor 2016!

Het jaar is alweer voorbij gevlogen. Mijn voornemen voor 2015 was om het wat rustiger aan te doen… Dat is me alweer niet gelukt en bij momenten was mijn mentale evenwicht echt zoek.

Een grote slokop van tijd was zonder meer Hiking Advisor. Gezien de groeiende interesse voor onze site en onze activiteiten, moest de stap naar een vzw gewoon gebeuren. Maar dat betekent ook mensen engageren, statuten opmaken, extra administratie en verplichtingen… Het resultaat mag er zijn, op enkele maanden tijd hebben we al meer dan 100 leden en ook onze stages zitten bijna allemaal vol. Ik hoop dat ons team verder blijft groeien zodat we het werk over diverse schouders kunnen verdelen en er plezier blijven aan beleven.

223
Ik nam een groep op sleeptouw langs trage wegen ten zuidwesten van Gent, mijn achtertuin.

Na een succesvolle winterstage in de Queyras dacht ik mijn opleiding tot accompagnateur en montagne in schoonheid te kunnen afsluiten. Helaas, de Adeps heeft er anders over beslist. Het sportspecifieke stuk is dan wel achter de rug, ik kreeg geen vrijstelling voor het algemeen gedeelte ondanks dat ik al mijn certificaat van Trainer A bij Bloso had gehaald. Het resultaat is dat ik nog 5 modules moet volgen en in mei nog eens examen mag afleggen. Daarna is het hopen op de goodwill van de Fransen om me als accompagnateur te erkennen. Dat belooft…

Samen op stap in de Queyras, de eerste wintertocht die ik begeleidde.
De doortocht van de Queyras is de eerste wintertocht die ik begeleidde.

Maar ik kijk graag vooruit en hoop gewoon dat ik mijn leven wat evenwichtiger kan indelen. Dat betekent dus dat ik alweer enkele keuzes ga maken. Er staat op professioneel vlak namelijk wat te veranderen. Ik blijf bij de VDAB werken maar zal me na 10 jaar beleidsevaluatie vooral gaan bezig houden met het verstaanbaar overbrengen van (cijfermatige) resultaten aan management en belanghebbenden. Het wordt meer samenwerken met collega’s, veel korte termijnopdrachten, inzicht krijgen in de complexiteit van onze enorme databestanden… Een uitdaging zonder meer.

Het is dan ook goed om af en toe eens wat stoom af te laten en te gaan stappen:

  • De reisplanning voor 2016 ligt al een tijdje vast: Pyreneeën, Slovenië en Oostenrijk met Ivo, Queyras en Bosnië-Herzegovina als tochtbegeleidster, en de Zwitserse Jura met mijn ma. Tussenin wil ik graag enkele bivaktochten dichtbij huis ondernemen. Op mijn shortlist staan het Pajottenland, Amblève, Kempen-Broek en Lee Trail & Escapardenne. We zien wel wat het wordt.
  • Naast het fietsen is mijn passie voor het lopen stilaan aan het groeien. Ik hoop in 2016 enkele interessante trailruns te kunnen doen. Geen massa-evenement maar gewoon solo op mijn eigen tempo een GR-route volgen. Langzaam de kilometers opbouwen. Eerst zonder en daarna met een rugzak vol bivakmateriaal.
  • En tot slot heb ik samen met een leuk team van bergwandelaars mijn schouders gezet onder de vernieuwde opleiding tot (vrijwillig) bergwandelgids van de Klim- en Bergsportfederatie. Het zomergedeelte zal in 2016 starten, het winterstuk wordt komend voorjaar uitgewerkt. Ik ben één van de lesgevers maar wil graag ook enkele kandidaten van onze club coachen op hun parcours.

Ik hoop dat er ook bij jou mooie plannen op de agenda staan. Fijne feesten en geniet van alle ervaringen!

Samen met Ivo op stap gaan, is nog altijd mijn leukste activiteit!
One Comment

Add yours →

  1. hallo Debbie,

    m’n wederkerige en beste wensen voor jou en Ivo voor 2016 !!! genoegdoening op het werk (de nieuwe job) en thuis … en hopelijk ook nog voldoende tijd voor rust, leuke vakanties en vrije tijd !!!

    groetjes Dirk

Geef een reactie

